​Waarvoor kan je als docent bij de examencommissie terecht?

 
Uitsluitend voor de volgende twee zaken kun je een aanvraag indienen bij de examencommissie.

Het laten registeren van een examenresultaat buiten de doorlooptijd opleiding

Soms gebeurt het dat het niet lukt om een examen te beoordelen binnen de doorlooptijd van de opleiding. In dit soort gevallen kun je een aanvraag indienen bij de examencommissie om dit resultaat te laten registreren in Osiris (link naar formulier registreren examenresultaat buiten doorlooptijd).

Het melden van een onregelmatigheid

Als docent/examinator kun je een onregelmatigheid tijdens een examen, inzage of naar aanleiding van een examen, melden bij de examencommissie. Je kunt hierbij denken aan een vermoeden van gebruik van niet-toegestane hulpmiddelen, (zelf) plagiaat, het vermenigvuldigen van examenvragen of ongeoorloofd overleg tijdens een examen of inzage. Deze melding doe je met het meldingsformulier (link naar meldingsformulier onregelmatigheid) bij de examencommissie. De examencommissie neemt de melding in behandeling en start (eventueel) een onderzoek op. Aanvullende informatie kun je vinden in de FAQ Melding Onregelmatigheid (link naar FAQ Melding Onregelmatigheid).

Contact

Uiteraard kun je bij de examencommissie terecht voor advies. De examencommissie is bereikbaar via:  examencommissie@politieacademie.nl. Daarnaast is de examencommissie telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 15.00 uur. Het telefoonnummer is 088 – 66 22 520. 
In de periode dat coronamaatregelen geldig zijn, is het advies uitsluitend per mail contact op te nemen met de examencommissie.